Egy álom miatt töltik a karácsonyt a japánok gyorséttermekben
A karácsony Japánban nem számít ünnepnapnak, de azért félig mégis átszivárgott az, hogy valamit ünnepelni „kell”, de ezt inkább Valentin-nap-szerűen a párjukkal teszik a család helyett.
De hogy kerülnek a gyorséttermekbe, konkrétan a KFC-be a sushizók helyett?
1970-ben nyitotta meg Takeshi Okaware Japánban az első KFC-t és nem sokkal utána egyik éjjel arról álmodott, hogy kellene valamilyen karácsonyi menü.
Utána meghallotta, hogy az ott turistáskodó külföldiek arról beszélnek, hogy mennyire hiányzik nekik a karácsonyi pulyka. Innen jött az ötlet, hogy akkor ez lesz a menü, igaz, hogy ő pulyka helyett csirkéből csinálta meg.
1974-re kész lett a Kurisumasu ni wa Kentakkii, azaz Kentucky-t karácsonyra! marketingterv. Ez olyan gyorsan lett országos kedvenc, hogy azóta is tananyag a marketing iskolákban. Végülis semmi más nem történt, csak kihasználta azt a rést, hogy karácsonykor addig nem volt semmi hagyomány, amit követni lehetett volna.
A KFC-k forgalma karácsony közeledtével tízszeresére növekszik. A csirkés kosarakra hetekkel korábban le kell adni a rendelést, hogy biztosítsák az ünnepi menüt maguknak.
Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook oldalához, ne maradj le semmiről! 🙂
Forrás: http://urbanplayer.hu/kult/kfc-karacsonyi-menu/
https://24.hu/light/2015/12/15/miert-toltik-a-japanok-a-karacsonyt-a-kfc-ben/
You must be logged in to post a comment.