Így készült a Konyhalál logója

 

 

Már lassan 8 éves a blogom, de még idáig nem volt logója. Először ugye nem is gondolkodtam ilyenben, de pár év után már bennem is felmerült az igény, végülis a Konyhalál – ha kicsit (nagyon) fellengzősen is hangzik – egy márkanév és ahhoz dukál valami ilyesmi. Egy olyan ábra, amiről felismerhető a blog, a fotók, ami kicsit olyan, mint én és kicsit olyan, mint az írásaim, amit fel tudok tenni az ételfotóimra, amivel, ha ránézek, szerelembe esek.

Na, ezt aztán odáig halasztgattam, hogy most jött csak el az ideje és egy együttműködés keretében elkészítette nekem Machovits Diána, az OrchideArt grafikusa, tulajdonosa. Őszintén szólva, én sem igazán tudtam, hogy fog ez működni, hogy nem ismerjük egymást, nem tudja, milyen az ízlésem, én sem tudom teljesen, hogy milyet szeretnék, tök nulláról hogyan lesz ebből egy olyan valami, ami tetszeni fog? Persze nézegettem olyanokat, ami bejött, így tudtam, hogy egyszerű vonalvezetésű, inkább minimalista stílusút szeretnék, ami nem feltétlenül tartalmaz ábrát vagy ha igen, akkor csak valami sematikusat. A csicsa csak karácsonyfán és a hűtőmágneseken megengedett nálam 😀 Szóval, kikérdeztem Diát, hogy hogyan is működik ez.

 

Miért van szüksége egy cégnek vagy éppen egy blognak logóra?

A logó az arculat főszereplője, meghatározza a cég vagy blog imázsát, az arculat kiinduló eleme. Ez alapján tudod felismerni, azonosítani a márkát. 

Milyen egy jó logó?

Az én véleményem szerint nem kell bonyolultnak vagy nagyon művészinek lennie – hacsak nem ez az elvárás – a lényeg, hogy össze tudja kapcsolni a céget vagy blogot az ügyfelekkel vagy olvasókkal. Kommunikálnak a színek, és üzenetet hordoznak a formák, rajtad áll, mit szeretnél közvetíteni.

Az én olvasatomban a jó logó összetéveszthetetlen, mint egy aláírás vagy ujjlenyomat.

A megharapott alma egyértelműen azonosítja az Apple-t, a Coca-Cola piros-fehér jellegzetes felirata örökre beleégett mindenki tudatába, és örök kedvencem, a Chanel, a két egymásnak hátat fordító és metsző C betűvel. Egy német, egy magyar, egy amerikai, egy kínai vagy akárki a világon rávágja, hogy melyik márka ez, akkor is, ha csak a logót látja.

Hogyan kezded nulláról egy logó tervezését?

Végiggondolom, mit szeretne a megbízó, mi a vállalkozás tevékenysége, célja, milyen a stílusa, kik a célközönség. Körbetekintek, milyenek a versenytársak, a többi szereplő. Pinterestet, Instagramot bújok. Olyan, mintha csak bambán bámulnám a monitort, pedig a színfalak mögött – a fejemben – komoly szellemi munka zajlik J

Mennyi ideig tart a logótervezés folyamata, mennyi egyeztetés, változtatás szokott kelleni?

Változó, nyilván a határidőtől is függ. Az elején szeretem minél részletesebben kifaggatni a megbízómat, de természetes, hogy közben is merülnek fel kérdések, sőt, ha időközben körvonalazódik valami, szívesen megmutatom, mert ha esetleg más irányt vesznek az elképzelések, könnyebb módosítani, mint utólag.

Így mutat majd a fotók sarkában.

Mennyire nehéz kitalálnod, hogy mit szeretne az ügyfél? A fodrásznál pl. tudok vinni egy fényképet, hogy ilyet szeretnék, de itt megrendelőként sem tudom, hogy milyen eredményt akarok: vagy beleszeretek vagy nem…

Nem állítom, hogy könnyű. Erre való a brief, minél részletesebb, annál nagyobb az esély a szerelemre. Ha csak annyit mondana valaki, hogy legyen kék és ne legyenek benne szögletes vonalak, az nem segít túl sokat. 🙂 Nagyjából azért van mindenkinek elképzelése, ha nincs, akkor segíthet az, hogy ha többet tudhatok meg a vállalkozásról és a vásárlóiról, közönségéről.

Van egy csomó ingyenes logótervező program is. Miért ajánlod helyette, hogy grafikus dolgozzon egy cég logóján?

A logó kérdése jóval komplexebb, mint hogy kerek vagy szögletes legyen a végeredmény, és milyen betűtípus. Egy jó logónak ki kell fejeznie egy cég egyéniségét, stílusát, amit egy erre specializálódott szakember könnyen tud kivitelezni, míg ha csak ismerkedsz a logótervezéssel, csomó apróság felett elsiklasz.  Festhetsz otthon is hajat a bolti hajfestékkel, fodrász segítsége nélkül is, csak nem valószínű, hogy olyan színt, egyenletes fedést kapsz a házibarkács eredményeképpen, mint amilyen a modellnek van a reklámban/vagy amilyet megálmodtál.

A nekem készült logó miért pont ilyen lett?

A te esetedben is, figyelembe vettem az elképzeléseidet, a blogod stílusát, tartalmát, a megszólított közönséget. Formailag pedig jól használható, nem túl részletgazdag rajzú logó volt az én kiindulópontom is. A kerek forma utalhat akár tányérra is, a fekete melletti piros szín vibrálása lendületes hatást eredményez, ami szerintem jól tükrözi a blogod hangulatát. Bízom benne, hogy az olvasóidnak is tetszik és jól fogod tudni használni. Fontos egy logó esetében az is, hogy adott esetben nyomtatott felületeken is működjön, ne csak online, ez a tiednél szerintem maximálisan tud teljesülni, szóval, ha úgy döntesz, hogy print anyagokon is alkalmaznád, tökéletesen tudod majd adaptálni az új felületekre.

 

Ha szükséged van a cégednek, márkádnak (blogodnak!) logóra, arculatra, Diát itt tudod elérni:

OrchideArt – Machovits Diána

honlap: http://orchideart.hu/

Facebook: https://www.facebook.com/orchideart/

Instagram: https://www.instagram.com/orchideart1107/

 

Tetszett a bejegyzés? Csatlakozz a Konyhalál Facebook oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről! 🙂