Koronavírus-helyzet egy hipermarket-dolgozó tapasztalatai alapján – interjú

 

Koronavírus. Több hete folyamatosan erről szólnak a hírek, persze eddig „valahol messze” volt, most meg igen közel, ha nem konkrétan itt, közvetlenül mellettünk.

Mivel már Európában is egyes helyeken karantén van, jogosnak érzem az emberek aggódását (nem a pánikolást), hogy mi lesz, ha nálunk is bevezetik.

Szerdán már lehetett néhány oldalon olvasni, hogy pl. a Tescóban üres polcok is vannak, de őszintén szólva, nem vettem túl komolyan, csütörtökön van mindig akciócsere, az elfogyott termékek biztos akciósak voltak stb-stb.

Aztán a nap folyamán több ismerősöm is posztolt hasonló képeket csak más áruházakból.

Ezért megkérdeztem a Facebook-oldalam követőit, hogy ők mit tapasztaltak. A kommentelőknek kb. a fele semmi extrát, a másik fele viszont valóban szokatlanul üres polcokkal találkozott, néhány fotót is küldtek a válaszokban.

Egyik olvasóm egy budapesti nagyobb élelmiszerláncban dolgozik, elmesélte, hogy ő mit tapasztalt. A nevét és a munkahelyét nem szeretné megjelentetni.

Ez egy üzlet egy munkatársának a tapasztalata, egészen biztosan más a helyzet más üzletekben.

 

Mikor tapasztaltatok valami változást az átlagos vásárlási szokásokhoz képest?

„Beosztás szerint dolgozunk. Én 2 napja szembesültem a „helyzettel”, előtte pihenős voltam.”

Mekkora változás ez jelenleg?

„Még karácsonykor sem dolgoztunk ilyen darabszámokkal. Darabszámmal dolgozunk, meg van adva, hogy egy nap hány terméket kell leszedni a polcokról. Most a vevők között lavírozunk, gyakorlatilag velük hadakozva.

Egy átlagos nap 12 ezer és 17 ezer terméket kell összeszednünk. Ez a szám most 28 ezer fölött van.”

Milyen termékekből vásárolnak most többet?

„Főként a tartós élelmiszerek fogynak, fertőtlenítők, öblítők.

A kolléganőm 20 flakon Domestost adott ki egy vevőnek. Fogalmam sincs, mire használja. Én 10 flakon öblítőt, de például már WC papír sincs és lassan papírzsepi sem.

A zöldséget és gyümölcsöt épp úgy óriási mennyiségben viszik. Kézfertőtlenítőt már nem is tudtunk kiadni, vagy mondjuk csomagolt kenyeret, melyből a vevő 20 db-ot kért. Sorra nyomjuk a „nem elérhető” funkciót, mert már nincs mit kiadni. Eddig fel kellett ajánlani a vevőnek a „helyettesítés” lehetőségét, most már ezzel sem élünk, mivel a gőgös és arrogáns vevők visszaküldik, mondván, ragaszkodnak ahhoz, amit megrendeltek.

Sokszor az is probléma, hogy a vevőkkel kell vitáznunk egy-egy termék miatt. Sajnos sokakkal nem tudjuk megértetni, hogy mi is vevők vagyunk, csak hivatásosak 😁. Az állateledelek sora is éppolyan üres, mint a babaosztály. Tucatjával adjuk ki a pelusokat, bébiételt, popsitörlőket. Látjuk a kétségbeesett vevőket, akik óriási mennyiségben vásárolnak, és mennek a kasszához púposra pakolt kocsikkal.”

Mit mondanak a központban? Várható áruhiány egyes termékekből?

„Reggelente a csoportvezetőnk tart nekünk egy pár perces meetinget. Ilyenkor elhangzanak a fontos információk. Most arról kaptunk felvilágosítást, hogy napok óta patthelyzet van. Az áruház nincs felkészülve ilyen mértékű vásárlásra. Kamion csak szombaton fog érkezni, amit vasárnap reggelre pakolnak a polcokra. Addig nem tudom, hogy mi lesz.

A raktár csont üres, napok óta nincs mit kitölteni. Már előre görcsben van a gyomrom. Holnap még dolgozom, utána szerencsére pár napig nem.”

 

Még egyszer leírom: egy üzlet egy munkatársának a tapasztalata ez, nem általános.

A poszt célja a különleges helyzetről való tudósítás, véletlenül sem a pánikkeltés.

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook-oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről!

 

 

Fotó: illusztráció, nem Magyarországon készült – ha ilyet szeretnél látni, katt ide és nézd a kommenteket, van bőven.

 



7 thoughts on “Koronavírus-helyzet egy hipermarket-dolgozó tapasztalatai alapján – interjú”

  • „… nem a pánikkeltés.”
    Á, dehogy az. A poszt célja szokásosan egy kis szenzációhajhászás. Aminek a következménye lehet a pánikszerű bevásárlás, hiszen olvasták a cafeblogon, hogy mások üresre vásárolják a hipermarketeket.

  • A médiáknak nagy szerepe van a pánikkeltésben. Abba kellene már hagyni. Ma egy kiló lisztet nem tudtam vásárolni, mert az emberek(?) 20-40 kilójával viszik. A konzerv polcok is lefosztva.

    • Tehát az rendben van, hogy te lisztet akarsz venni, de más ne vegyen? 🙂
      A médiának (jó esetben) abban van szerepe, hogy terjed az információ, amivel mindenki belátása szerint kezd valamit vagy nem. Például milyen jó volt a csernobili katasztrófa idején, amikor boldog tudatlanságban sétáltunk a szabadban, ettük a zöldségeket stb. Nem pánikoltunk egy csöppet sem. Milyen jó is volt! Ja, nem…

  • Egyet nem értek. Itt azt olvasom, hogy hatalmas mennyiségekben visznek az emberek dolgokat. De, ha jól tudom hatalmas mennyiséget nem is lehet kiadni, csak annyit amennyire egy háztartásnak szüksége lehet. 20 flakon Domestos? Micsoda? Melóztam kereskedelemben, ilyen mennyiséget nem is adhattunk ki mondjuk Piri néninek ha vinni akart.