Mi köze a gofrinak a Nike futócipőihez?

 

Bill Bowerman atlétikai edző és tanítványa, Phil Knight középfutó nem csak a sport területén, hanem üzletileg is egymásra talált. Kettejük együttműködéséből született meg a Nike cég 1957-ben.

Bowerman egy jobb kialakítású futócipőn dolgozott, Knight pedig a sportjával kapcsolatos üzleti lehetőségeket keresett. Addig gyakorlatilag a németek uralták a futócipők piacát, Knight olcsóbb japán cipők behozatalával igyekezett ezt megtörni. Ki is utazott Japánba, feltehetőleg kissé felkészületlenül, mert a cégnevet is ott helyben találta ki, hogy komolyabb tárgyalópartnernek tűnjön, így született meg a Blue Ribbon Sports, a Nike elődje.

Az első szállítmányuk mindössze 200 pár cipőből állt, amiket Knight a versenyeken a csomagtartójából árult.

De hogy jön ide a gofri?

Bowerman eközben lelkesen dolgozott a cipők fejlesztésén. Először a felsőrészt cserélte könnyű nejlonra, majd a cipő talpára fordította a figyelmet, könnyebbé, kényelmesebbé és jobban tapadóvá akarta tenni őket.

A megoldás 1971-ben jött, amikor a feleségével reggelizett.

Barbara, a neje így mesélt erről: „Éppen reggeliztünk, én gofrikat sütöttem. Ahogy az egyiket éppen kiemeltem a sütővasról, felém fordult, és így szólt: ha fejjel lefelé fordítanánk, úgy, hogy a barázdás rész legyen a föld felé, az működhetne. Ezzel felugrott az asztaltól, megragadott két dobozt abból a vacakból, ami az uretán előállításához kell, berohant a laborjába, és beleöntötte a gofrisütőnkbe.”

A Nike 1974-ben dobta piacra a Waffle Trainert, a gofritalpú futócipőt, ami hamarosan letarolta a piacot, ennek modernebb változatát a mai napig meg lehet vásárolni.

 

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a Konyhalál Facebook-oldalához és iratkozz fel a heti hírlevélért a blogkövetésre, ne maradj le semmiről! 🙂